Els docents del Pirineu preveuen talls de carretera al túnel del Cadí
La jornada començarà a dos quarts de dotze del matí amb un esmorzar reivindicatiu a la plaça del Camp del Codina de la Seu
Nova jornada de vaga educativa a l’Alt Urgell i la Cerdanya aquest divendres. Els principals sindicats d’ensenyament han convocat noves mobilitzacions al Pirineu amb una manifestació a la Seu d’Urgell i una marxa posterior fins al túnel del Cadí per reclamar millores laborals i més recursos per al sistema educatiu.
La jornada començarà a dos quarts de dotze del matí amb un esmorzar reivindicatiu a la plaça del Camp del Codina de la Seu d’Urgell. Posteriorment, a les 12.30 hores, els participants iniciaran una manifestació pels carrers de la ciutat.
Segons RàdioSeu a la tarda, després del dinar, els docents tenen previst sortir en caravana de vehicles des de l’aparcament Doctor Peiró cap a la Cerdanya. La marxa culminarà amb una concentració prevista cap a les sis de la tarda a l’entorn del túnel del Cadí.
Les protestes també arribaran a la Val d’Aran. A Es Bòrdes s’ha convocat una concentració a dos quarts d’onze del matí i, posteriorment, un tall de la carretera N-230. Els actes es completaran amb un dinar de carmanyola i una assemblea de docents.
Aquesta nova jornada de vaga forma part del calendari de mobilitzacions impulsat pels sindicats educatius a l’Alt Pirineu i Aran i a la plana de Lleida. Aquest dijous ja s’han dut a terme protestes similars a la Catalunya Central, mentre que dimarts representants dels docents pirinencs van participar en la manifestació unitària celebrada a Barcelona, on es van desplaçar en autobús.
Els sindicats han advertit que les mobilitzacions podrien continuar els dies 27 de maig i 4 i 5 de juny si no hi ha avenços en les negociacions amb el Departament d’Educació.
Afegeix un comentari nou
Notícies relacionades
Les altes pressions mantenen el temps estable, però augmentarà la nuvolositat durant el dia