Espot i Armengol reforcen la cooperació institucional entre Andorra i Espanya en una reunió de cortesia

Espot ha subratllat que aquesta cooperació és “una aposta essencial de la bona relació bilateral amb el país veí”

SFGA/CESTEVE
SFGA/CESTEVE
per l’autor La Veu Lliure
2 minuts de lectura
Publicat el dilluns, 22 juny 2026 - 20:24

El cap de Govern, Xavier Espot, s’ha reunit aquest matí amb la presidenta del Congrés dels Diputats espanyol, Francina Armengol, en el marc de la visita institucional que la dirigent espanyola ha fet al Principat. 

Espot ha qualificat la trobada de “reunió de cortesia, tot recordant que Armengol no és la seva homòloga, però ha aprofitat per posar en valor l’enfortiment de les relacions institucionals entre Andorra i Espanya.

Reforç de la cooperació parlamentària

Segons ha explicat el cap de Govern, les qüestions de caràcter parlamentari s’han abordat principalment entre la presidenta del Congrés, la Sindicatura i els diferents grups parlamentaris andorrans. En aquest sentit, s’ha acordat aprofundir en la col·laboració entre les institucions legislatives dels dos països.

Espot ha subratllat que aquesta cooperació és “una aposta essencial de la bona relació bilateral amb el país veí”, i ha recordat que en els darrers anys s’ha treballat intensament per reforçar els vincles entre els respectius executius, un esforç que ara també s’estén a l’àmbit legislatiu.

Relació institucional i continuïtat del diàleg

Pel que fa a la trobada amb Francina Armengol, el cap de Govern ha destacat la bona relació personal que mantenen des de fa anys. 

Espot ha recordat que durant el seu primer mandat va visitar oficialment les Illes Balears quan Armengol n’era presidenta, una visita que li va permetre conèixer polítiques en matèria d’habitatge i de promoció d’un model turístic sostenible.

A més, ha remarcat que aquella visita va contribuir a posar les bases d’una iniciativa que encara avui continua vigent, com són els vols regulars entre Andorra–la Seu d’Urgell i Palma

Segons Espot, aquesta connexió aèria ha estat un èxit i exemplifica com les relacions institucionals poden traduir-se en beneficis concrets per a la ciutadania.

Trobades que generen resultats tangibles

El cap de Govern ha defensat la utilitat d’aquest tipus de reunions, sovint percebudes com a merament protocol·làries. “A vegades pot semblar que aquestes visites són poc productives, però no és així”, ha afirmat.

Espot ha insistit que, amb el temps, els contactes institucionals i la cooperació entre administracions acaben generant resultats tangibles i oportunitats que repercuteixen positivament tant en la ciutadania andorrana com en l’espanyola.

 

Afegeix un comentari nou

HTML restringit

  • Etiquetes HTML permeses: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
  • Les adreces web i de correu electrònic es transformen en enllaços automàticament.
CAPTCHA
Esta pregunta es para comprobar si usted es un visitante humano y prevenir envíos de spam automatizado.

Notícies relacionades