Sorpresa per l’ús del burkini a la piscina dels Serradells

El burkini ha estat motiu de controvèrsia a diferents països europeus en els darrers anys

LVL
LVL
per l’autor La Veu Lliure
2 minuts de lectura
Publicat el dissabte, 27 juny 2026 - 21:20

Diversos usuaris del Centre Esportiu dels Serradells han fet arribar a La Veu Lliure la seva sorpresa i incomoditat arran d’una situació viscuda aquest dissabte a la piscina del complex, on dues usuàries van fer ús del burkini, una peça de bany que ja va generar debat a Andorra durant l’any passat.

Segons aquests testimonis, la presència d’aquesta indumentària ha tornat a reobrir la discussió sobre la normativa d’ús de vestimenta a les instal·lacions esportives públiques, en un context en què el seu ús no està explícitament prohibit, fet que ja va ser objecte de polèmica i debat en l’àmbit polític i social en ocasions anteriors.

El burkini ha estat motiu de controvèrsia a diferents països europeus en els darrers anys, i també a Andorra ha generat opinions diverses sobre la regulació de la vestimenta a espais públics, especialment en instal·lacions esportives.

En paral·lel, el debat sobre la gestió de la diversitat cultural i la convivència en espais públics continua present en la societat andorrana. Com exemple, el Comú d’Escaldes-Engordany va defensar fa uns mesos la cessió del pavelló municipal a la comunitat musulmana per a la celebració del Ramadà, considerant-la una pràctica normal en una societat moderna i cohesionada.

El cònsol menor, Quim Dolsa, va remarcar que les societats evolucionen i que els usos i costums canvien amb el temps, defensant que la utilització d’espais públics per a activitats religioses és legítima sempre que es respectin les normes de convivència i l’ordre públic.

Precedent amb els hotels

De fet, l'any passat a Andorra es va generar debat entorn de l’ús del burkini a les piscines, especialment en l’àmbit hoteler. Segons diverses informacions, els hotels del país permetien l’accés a les instal·lacions amb aquesta peça de bany, tot i que en alguns casos es limitava el seu ús exclusivament per banyar-se, al·legant criteris sanitaris.

La situació contrastava amb la política d’alguns establiments al Marroc, on es van registrar prohibicions d’ús del burkini i el hijab a les piscines per motius de salut pública, argumentant un possible risc d’infeccions. Aquestes restriccions van ser criticades per diverses entitats de drets socials, que van considerar que no estaven avalades per evidència científica.

 

Comentaris

intentin no cagar-la com tot Espanya

Buenu…

No sorpren, governa qui governa al Comú.

Feu el favor… Andorra es crisitiana!
Jo si vaig a casa d’algú, respecto el seu espai, i no parlo de cases… Feu que Andorra segueixi sent Andorra 🙏🏻

Yo tambien me tapo, camiseta de manga larga protección solar 50, sombrero y gafas. A las del burkini se les ve mas la piel que a mí.

Això és antihigienic i una patada a tota la cantarella feminista dels últims anys

Ja som a la UE?🤣🤣

Hem begut oli.

D’aqui uns anys estaran al Comú i no es que no es prohibirà sino que a les escoles es fomentarà la sharia. NO ho hem de permetre…

Hem de ser un país modern. Si volen anar amb burkini o en topless és el seu problema i no hem de jutjar ningú pel que porti posat

Sóc andorrà i fa anys que visc a Londres, des d'on observo els efectes que determinades interpretacions de l'islam poden tenir en societats obertes. La meva crítica no va dirigida als musulmans com a persones, sinó a alguns aspectes del text sagrat i de l'islam institucional, que considero incompatibles amb els drets humans universals. Cito passatges de l'Alcorà que generen controvèrsia sobre la igualtat de gènere i la violència, així com la xaria en les seves interpretacions més estrictes. Defenso que Andorra preservi el seu model de convivència establint criteris comuns per a totes les religions: igualtat entre homes i dones, primacia de la llei civil i rebuig de qualsevol forma de coerció. No considero que aquest debat sigui islamofòbia, sinó una reflexió legítima sobre la defensa dels valors democràtics i de la cohesió social

Haurias de llegir també la Biblia. Crec que els dos tenen el mateix problema.

Bravo! Penso igual que tu!

Afegeix un comentari nou

HTML restringit

  • Etiquetes HTML permeses: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
  • Les adreces web i de correu electrònic es transformen en enllaços automàticament.
CAPTCHA
Esta pregunta es para comprobar si usted es un visitante humano y prevenir envíos de spam automatizado.

Notícies relacionades