"A DA hi ha grans tenidors, hem d'imposar al mercat mesures contundents"

Alís ha assegurat que cal actuar per evitar la concentració de propietats en mans de grans tenidors

RTVA
RTVA
por el autor La Veu Lliure
2 minutos de lectura
Publicado el Lunes, 22 Junio 2026 - 09:21

El candidat del Partit Socialdemòcrata (PS) a cap de Govern, Gerard Alís, ha defensat a l'Avui Serà un Bon Dia una intervenció decidida de l'administració en el mercat de l'habitatge per frenar l'especulació i garantir que els residents puguin continuar vivint al país. El dirigent socialdemòcrata considera que la situació actual exigeix "mesures contundents" davant l'encariment dels lloguers i les dificultats creixents d'accés a un habitatge digne.

Alís ha assegurat que cal actuar per evitar la concentració de propietats en mans de grans tenidors i per avançar cap a un "mercat real" complementat amb un parc públic d'habitatge més ampli. Segons ha argumentat, l'habitatge s'ha convertit en una de les principals preocupacions socials del país i requereix una resposta política més contundent.

El candidat socialdemòcrata també ha carregat contra determinats discursos que minimitzen les dificultats dels residents. En aquest sentit, ha qualificat de "repulsius" comentaris com ara suggerir que aquells que no poden assumir els preus actuals d'Andorra es traslladin a la Seu d'Urgell o que comparteixin habitatges de forma forçada.

"Ja n'hi ha prou", ha afirmat, reclamant que el debat se centri a garantir el dret a l'habitatge. Tot i reconèixer que existeix el dret a la propietat privada i que els propietaris tenen dret a obtenir rendiment dels seus béns, considera que cal trobar un equilibri entre aquest principi i la necessitat que la població resident pugui continuar desenvolupant el seu projecte de vida al Principat.

Alís ha emmarcat la crisi de l'habitatge dins de l'èxit econòmic que ha experimentat Andorra durant els darrers anys. Segons ha explicat, el país ha aconseguit construir una economia "dinàmica i atractiva" que genera interès i activitat, però aquest mateix dinamisme ha provocat tensions importants sobre el mercat immobiliari i el cost de la vida.

Per aquest motiu, defensa que el creixement econòmic ha d'anar acompanyat de regulacions que permetin repartir-ne els beneficis i evitar que una part de la població quedi exclosa del mercat residencial. "Ha d'haver-hi una certa intervenció perquè els residents puguin viure", ha remarcat.

 

 

Añadir nuevo comentario

HTML Restringido

  • Etiquetas HTML permitidas: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Saltos automáticos de líneas y de párrafos.
  • Las direcciones de correos electrónicos y páginas web se convierten en enlaces automáticamente.
CAPTCHA
Esta pregunta es para comprobar si usted es un visitante humano y prevenir envíos de spam automatizado.