Marsenyach relata l'agressió patida a Encamp: "Vaig començar a rebre cops quan ja era a terra"
El conseller diu que la violència "no hi cap" a Andorra
El conseller general encampadà Pere Marsenyach ha explicat aquest dilluns en declaracions a RTVA com va viure l'agressió que va patir la matinada de dissabte en el marc de la Festa del Poble d'Encamp. Tot i les lesions, Marsenyach ha assegurat que es troba fora de perill.
"Gràcies a Déu estic bé. Estic adolorit, sobretot pel tema de les costelles, però estic bé", ha afirmat. El conseller ha confirmat que els serveis mèdics li han diagnosticat una fractura nasal no desplaçada i diverses contusions. "La doctora m'ha dit que el dolor a la zona costal anirà augmentant durant uns dies, però no hi ha lesions greus", ha explicat.
Marsenyach ha relatat que durant la nit ja va percebre un ambient de tensió entre diversos joves i que fins i tot havia advertit familiars i coneguts perquè evitessin qualsevol enfrontament. Segons la seva versió, sospitava que la situació podia acabar derivant en algun incident.
"Ja havia dit que em feia mala espina que podia passar alguna cosa. Hi havia gent alterada i vaig recomanar que no es fiquessin en problemes", ha assenyalat.
Els fets es van produir de matinada, quan el conseller es va acostar a un grup de joves. Segons ha explicat, la seva intenció era rebaixar la tensió i evitar que la situació anés a més. "Els vaig dir que no la liessin perquè al final els acabarien tancant a tots", ha recordat.
Va ser aleshores quan, segons el seu relat, un dels joves va començar a insultar-lo i posteriorment el va colpejar. "Un d'ells em va començar a insultar i va arribar un cop de puny. No recordo exactament com va passar perquè tot va anar molt ràpid", ha indicat.
Marsenyach ha explicat que després del primer cop va caure a terra i va començar a rebre més agressions. "Vaig rebre un cop, vaig caure de genolls i vaig acabar a terra. Llavors vaig començar a notar cops mentre era a terra. Tot va passar molt ràpid, tot i que per a mi es va fer molt llarg", ha afirmat.
El conseller ha reiterat que la seva preocupació principal era evitar que es produïssin incidents durant la celebració i ha destacat que ja havia alertat algunes persones del risc que la situació es deteriorés. El conseller confirma que ja ha denunciat.