Marsol anuncia una plataforma digital única per agilitzar l’obertura de comerços a Andorra

El Govern treballa conjuntament amb els comuns en una reforma integral del sistema d’autoritzacions comercials

SFGA/CEsteve
SFGA/CEsteve
per l’autor La Veu Lliure
3 minuts de lectura
Publicat el dimarts, 23 juny 2026 - 18:08

La ministra de Presidència, Economia, Treball i Habitatge, Conxita Marsol, ha anunciat aquest dimarts la creació d’una plataforma digital única per simplificar i agilitzar els tràmits necessaris per a l’obertura de comerços al Principat. 

La iniciativa, acordada amb els set comuns, pretén reduir els terminis administratius i facilitar la posada en marxa de noves activitats econòmiques.

Durant la presentació del Projecte de llei de l’exercici de la professió i de creació del Col·legi Oficial de Gestors Administratius d’Andorra (COGAA), Marsol ha reconegut que els terminis actuals per obtenir una autorització comercial continuen sent massa llargs.

La ministra ha fet referència a una informació publicada recentment als mitjans de comunicació que situava entre quatre i sis mesos el temps necessari per obrir un comerç. 

Tot i matisar que els sis mesos no són habituals, ha admès que en molts casos els tràmits poden allargar-se fins als quatre mesos, especialment quan no es tracta d’activitats incloses dins del règim simplificat.

“És cert que en aquests moments l’obertura d’un comerç és un procés llarg. Quatre mesos moltes vegades és una realitat”, ha afirmat.

Per donar resposta a aquesta situació, el Govern treballa conjuntament amb els comuns en una reforma integral del sistema d’autoritzacions comercials. 

El projecte contempla la creació d’una autorització única i una plataforma digital comuna que permetrà centralitzar tots els tràmits relacionats amb l’inici d’una activitat econòmica.

Segons ha explicat Marsol, la nova eina permetrà que els emprenedors puguin gestionar bona part del procés de manera telemàtica, reduint desplaçaments, tràmits duplicats i temps d’espera. L’objectiu és simplificar els procediments administratius i oferir una resposta més ràpida als ciutadans i empreses que vulguin iniciar una activitat al país.

La plataforma integrarà els diferents organismes implicats en la concessió de permisos i autoritzacions, afavorint una major coordinació entre les administracions i una tramitació més eficient dels expedients.

El paper dels gestors administratius

Marsol ha destacat també el paper que podran tenir els futurs gestors administratius col·legiats dins d’aquest nou model. Segons la ministra, aquests professionals esdevindran una peça important per facilitar la relació entre els ciutadans, les empreses i l’Administració.

En aquest sentit, ha assenyalat que la futura plataforma digital pot convertir-se en una eina especialment útil perquè els gestors administratius ajudin els emprenedors a completar els tràmits de manera més àgil i eficaç.

La ministra considera que la combinació entre digitalització, simplificació administrativa i professionalització del sector dels gestors administratius contribuirà a millorar la competitivitat del país i a facilitar la creació de noves activitats econòmiques.

La iniciativa forma part de l’estratègia de modernització de l’Administració impulsada pel Govern, que té com a objectiu reduir la burocràcia, millorar l’experiència dels usuaris i adaptar els serveis públics a les necessitats actuals de ciutadans i empreses.

 

Afegeix un comentari nou

HTML restringit

  • Etiquetes HTML permeses: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
  • Les adreces web i de correu electrònic es transformen en enllaços automàticament.
CAPTCHA
Esta pregunta es para comprobar si usted es un visitante humano y prevenir envíos de spam automatizado.

Notícies relacionades